המפכ"ל: "משמר לאומי עצמאי – פגיעה בביטחון האזרחים"

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on המפכ"ל: "משמר לאומי עצמאי – פגיעה בביטחון האזרחים"

המפכ"ל קובי שבתאי נגד השר בן גביר: "משמר לאומי מנותק מהמשטרה – פגיעה קשה בביטחון אזרחי ישראל"

מפכל המשטרה, קובי שבתאי
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (שלישי) השיקה המכללה האקדמית גליל מערבי בעכו את המכון לחקר הביטחון האישי והחוסן הקהילתי במעמד מפכ"ל המשטרה רנ"צ ניצב קובי שבתאי, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, נשיא המכללה הכלכלן פרופ' נסים בן דוד שיעמוד בראש המכון, ניצבי משטרה בדימוס וחוקרים ואנשי סגל בכירים במכללה האקדמית גליל מערבי. צוות המכון יכלול שישה ניצבים בדימוס שישמשו כחוקרים לצד שישה חוקרים בכירים מהמכללה בתחומי הקרימינולוגיה, הכלכלה, מזרח תיכון וסוציולוגיה.

בפתיחת דבריו התייחס המפכ"ל שבתאי להשלכות הביטחוניות "הרות האסון" לדבריו שיכולות להיווצר במידה ומיזם המשמר הלאומי של השר בן גביר לא יהיה תחת אחריותה המלאה של משטרת ישראל. "למען הסר ספק, אני אומר כן למשמר לאומי, אבל הקמת גוף ביטחוני נוסף במקביל למשטרת ישראל לא אקבל. הכוח הזה חייב להיות חלק מהמשטרה ולפעול במסגרת שיתופית ולהיות כפוף למפקדי הכוחות הטריטוריאליים על פי שדרת הפיקוד הברורה בשגרה ובחירום. לאחר פגישה שקיימתי אתמול עם השר והמשרד לביטחון לאומי אני מאוד מקווה מאוד שהכיוון הוא כן לשמור את המשטרה כגוף עצמאי מאוחד שכולל בתוכו את המשמר הלאומי.

נשיא המכללה האקדמית גליל מערבי הכלכלן פרופ' נסים פרופ' בן דוד ציין הסביר את הרציונל העומד מאחורי הקמת המכון: "השילוב של חוקרים בכירים מן האקדמיה ממגוון דיסציפלינות יחד עם אנשי משטרה בכירים ביותר ובעלי ניסיון רב שנים בנושאים הנוגעים לביטחון אישי, שיטור וטיפול בפשיעה, יוצר שילוב כוחות ייחודי ונדיר. בכוונתנו להציע מודלים משופרים לזיהוי ודירוג מוקדי הפשיעה, בחינת הקצאת המשאבים הקיימת במשטרה לטיפול בפשיעה ולהמליץ לקובעי המדיניות, הן בשלטון המרכזי והן בשלטון המקומי, לגבי האמצעים והדרכים להתמודד עם פשיעה בטווח הבינוני והארוך".

מכון המחקר הינו שיתוף פעולה של חוקרים מהמכללה וקבוצת "ניצבים בחזית", שישה ניצבי משטרה בדימוס, ששמו להם כיעד להשפיע ברמה הלאומית על חוסן הקהילות בישראל ועל הביטחון האישי של האזרח, במטרה להעצים את החוסן הלאומי בשגרה ובחירום. בטקס ההשקה הוצגו הקווים המנחים ויעדי המכון בניהם הגדלת המשאבים הלאומיים המוקצים לביטחון האישי ולחוסנן של קהילות, הגברת הקשב של מקבלי ההחלטות, עידוד מחקר אקדמי מעמיק, שקיפות הנתונים בנושאי מאבק בפשיעה והעלאת המודעות הציבורית סביב נושאים אלה.

בראש המכון עומדים במשותף נשיא המכללה האקדמית גליל מערבי פרופ’ נסים בן דוד, וניצב זהר דביר- סמפכ”ל ומפקד הימ"מ בדימוס מקבוצת "ניצבים בחזית". ששת הניצבים ישמשו כחוקרים במכון לצד שישה חוקרים בכירים מהמכללה בתחומי הקרימינולוגיה, הכלכלה, מזרח תיכון וסוציולוגיה.



1 תגובות

מיין תגובות